
Αρκετές συνήθειες που έχουμε κατά την οδήγηση μπορούν να
δημιουργήσουν μακροπρόθεσμα ζημιές πολλών ευρώ στο αυτοκίνητό μας!
Διαβάστε λοιπόν τι θα πρέπει να προσέξετε...
Πολλές φορές μας τυχαίνει μια αναπάντεχη ζημιά στο αυτοκίνητό μας, σε μερικές περιπτώσεις αρκετών εκατοντάδων ευρώ, για τις οποίες τα βάζουμε με την τύχη μας ή κατηγορούμε το αυτοκίνητό πως βγάζει προβλήματα. Η πραγματικότητα είναι όμως πως οι ζημιές μόνο αναπάντεχες δεν είναι, καθώς συχνά τις έχουμε προκαλέσει εμείς. Πάμε να δούμε μερικά κλασικά παραδείγματα...
Τα μπρελόκ με πολλά κλειδιά μπορούν να προκαλέσουν μεγάλη ζημιά, λόγω της πίεσης που προκαλεί το βάρος τους στο διακόπτη της μίζας. Αυτός δεν είναι κατασκευασμένος ώστε να αντέχει τόσο βάρος και μελλοντικά θα χαλάσει και επειδή είναι από τα μέρη που δεν επισκευάζεται, αναγκαστικά θα πρέπει να την αντικαταστήσετε και αυτό κοστίζει αρκετά!
![]() |
| Σε περίπτωση που έχετε εξαντλήσει τα αποθέματα καυσίμου στο ρεζερβουάρ, η αντλία θα τραβήξει τα πιο βαριά «σκουπίδια» που έχουν κάτσει στον πυθμένα και πιθανότατα θα περάσουν στην μηχανή. |
![]() | |
| Η λάθος πίεση ελαστικών μπορεί να ανεβάσει την κατανάλωση μέχρι 20%, ενώ παράλληλα φθείρει και τα ελαστικά γρηγορότερα. |
Το έχουμε πει άπειρες φορές ωστόσο ακόμα και τώρα πολλοί είναι αυτή που
αμελούν να ελέγχουν τον αέρα στα ελαστικά τους. Με λάθος πίεση αέρα
έχουμε μετρήσει έως και 20% παραπάνω κατανάλωση, δηλαδή 5 γεμίσματα το
χρόνο. Φυσικά, εννοείται πως χειροτερεύει η οδική συμπεριφορά του
οχήματος και τα φρένα χάνουν σε απόδοση, ωστόσο εδώ εστιάζουμε στα
χρήματα που θα γλιτώσετε. Επίσης σημειώστε πως και τα ελαστικά
φθείρονται γρηγορότερα!
Μην ξεχνάς να τσεκάρεις τα λάδια!
![]() |
| Αν ξεχάσετε να βάλετε λάδια στον κινητήρα, τότε είναι πολύ πιθανόν να καταστραφεί ολοσχερώς. |
Τα λάδια του κινητήρα, εκτός από το να μειώνουν τις τριβές συμβάλλουν
και στη μείωση της θερμοκρασίας του. Αν λοιπόν αφήσετε το αυτοκίνητο με
λίγα λάδια, τότε αφενός αυτός δεν ψύχεται επαρκώς, αφετέρου
συγκεντρώνονται μικροσωματίδια στις βαλβίδες που σημαίνει μεγαλύτερες
τριβές, κατανάλωση και εκπομπές ρύπων. Αν, τώρα, αυτός στεγνώσει εντελώς
κάποια στιγμή η μηχανή θα κολλήσει και είπαμε παραπάνω πόσο κοστίζει….
Περίμενε να ζεσταθεί ο κινητήρας!
Μπορεί τα καινούρια αυτοκίνητα να μη θέλουν ζέσταμα, όμως μην το
παρακάνεις! Δηλαδή μην γκαζώνεις μέχρι τον κόφτη, όσο είναι ακόμα κρύα.
Περίμενε να ανεβάσει θερμοκρασία ο κινητήρας και τα λάδια και μετά
δώστου! Ok, αν το κάνεις μια φορά δε θα σπάσει ο κινητήρας, καλύτερα
όμως δεν είναι να τον προφυλάσσεις;
Αν δεν ήταν σημαντικό, δε θα υπήρχαν αυτοκίνητα που ρυθμίζουν τον κόφτη ανάλογα με την θερμοκρασία του κινητήρα!



